【IT9@B4】三個月學好會計(四)

思然 oce
May 28, 2021

--

Photo by Fredy Jacob on Unsplash

本來稔住上一篇【IT9@B4】三個月學好會計(三)就係呢個系列最後一篇。去年五月二十八日,我開佐個頭寫「三個月學好會計(一)」,先發現其實我根本就唔記得發生佐乜嘢事,真係只記得上回提到嗰三樣嘢。見去到琴日啱啱好一年,我想埋佐個尾佢,於是就的起心肝快快手靠自己「好可靠」既記憶寫埋佢,當了佐件心事。

而我啲記憶有幾「可靠」?

就係我完全唔記得喺呢三個月學會計既時期,我係有寫日記架!!

如果我記得自己有寫日記,呢個系列就唔會寫得咁辛苦,因為我大部份既內容都係靠模糊不堪既印象加入有限既想像同推理能力堆砌出黎。

點解我忽然醒起日記既存在?因為我啱啱睇返自己寫既文,有少少疑惑——我無理由記得飛哥講乜架喎……點解會記得咁清楚……唔通我有寫低過?無理由我嗰時咁忙唔可能會有閒情逸致寫日記架……

但係我又無理由會記得咁清楚架喎,於是我就搵返當年既日記,先發現原來我喺呢個「三個月學好會計」課程寫佐好多日記。

Photo by National Cancer Institute on Unsplash

我睇返日記,我先發現我同飛哥同PK既關係一開始都唔多好:auditing framework呢科入面好多字眼令讀engineering既我同讀law既飛哥覺得好混亂:工程系係計數既,所有嘢都量化,1就1,0就0;而法律既字眼就更加有清晰既定義。

但係,喺auditing framework入面,好多字眼都勁古怪:例如「usual fluctuation」代表「stable trend」。明明話係fluctuation,點解會係stable呢?我哋真係唔明先問,但係PK淨係話「總之對auditor黎講,usual fluctuation就係stable。」問多兩句佢就覺得我哋challenge 緊佢。

又例如,有啲題目係俾一堆情況你,問你佢哋既 risk level係高中低。如果得三樣嘢,我就識答你高中低。但係佢有六樣嘢,題目又無講係兩個高兩個中兩個低,定係一個高兩個中三個低……對我黎講,risk level係比較性,無絶對性,我點知你個高中低點定義先?你六個叫我排次序邊個最risky反而都make sense少少吖……問PK其實risk level個cutoff喺邊,佢又係解唔到,叫我哋背晒書入唔個表就得。

背晒就得,咁搵個小學生做audit都得啦,明明係有得計risk level但係佢淨係叫人背晒佢。

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA