遇到第一個香港學生

思然 oce
Oct 9, 2022

--

Photo by Catgirlmutant on Unsplash

九月開學,本身都已經夠忙,部門又唔夠人,一個人要做個半人既嘢,學校同時加長課時,結果每日都筋疲力盡。加上發現屍體事件,所以無乜心機寫嘢。(有時間有心情會用中文寫返呢件事,暫時得英文係因為寫英文快同呢啲咁牽動情緒既嘢用非母語寫可以有多少少距離感無咁難受。)

不過,生活都係要過,加上呢排有讀者狂睇我寫落既文,令我好感動,好似唔寫返啲嘢唔好意思,所以決定寫返少少學校既嘢。

上學年六月新生體驗日,見到一個學生名,係一個非常common既香港男仔名(子謙嗰類),估佢九成係香港人,可惜佢唔喺我跟嗰班,所以見佢唔到。

開佐學之後,間唔中都會見到一個好似香港人既男仔,成日一個人,好靜。不過因為我返學時間係真係連厠所都唔得閒去,所以無機會問下佢點。

我今年跟其中兩個自閉症學生既數學唔差,九月中考完分班試,佢哋可以讀普通班——我上年既學生全部都係nuture班(既係香港既補底班),大部份仔連乘數表都背唔到,甚至你問佢二加四都要數手指,四乘十都要用計數機,而佢哋已經係中三。

第一日去普通班,見到嗰個好似香港人既男仔。佢開書包攞佐一個靚筆袋出黎,仲有好多靚日本文具,我估佢九成九係香港人——英國學校會提供文具,所以大部份學生都係用學校文具。

佢成日都望我,我估佢都稔緊我係唔係香港人。不過我嗰兩個學生睇少眼都唔得:一個隨時情緒爆發打人,一個就乜都放入口(e.g. 筆,計數機,blu tack,紙等等,有次佢仲想擺我隻手入口),所以我根本無機會行去佢嗰邊。

落堂,我查呢班既學生名單,發現佢就係子謙(化名啦梗係,真名唔出得),睇埋屋企資料,佢阿媽個名都係非常common既香港女仔名,所以都幾肯定佢哋係香港人嘞。

去到十月,我主力要睇嗰兩個仔,經過我既努力,佢哋叫做可以自己做下嘢,我開始可以行開下,唔駛點身照顧(有機會我會寫下我份工其實要做乜)。我見到子謙望住堂課發漚豆,行過去裝下佢張紙,已經做完。咁又係,我哋依家教緊BIDMAS,即係先乘除後加減,佢晨早做完好合理。

於是我就問佢:Khris, do you know Cantonese? (Khris都係假名,不過香港人真係好鐘意亂串英文名。)

子謙抬高頭,雙眼發光,笑住講:識啊Miss!

我見佢咁開心,同埋都就落堂,呢科個老師又幾好人,於是我就細細聲用廣東話問佢係咪香港人,佢話係啊。

我問:「你黎佐幾耐?慣唔慣啊?」

子謙:「一年多啲啦,唔慣啊,啲英文唔好。同埋啲同學成日都做埋啲奇怪既嘢……」

呢個時候轉堂鐘響,我要去督促我嗰個乜都放入口既仔執嘢轉堂,所以我就叫子謙有乜問題可以去教員室搵我。

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA