多多勞氣+有少少感動:你係我最鍾意嘅老師

思然 oce
May 23, 2023
Photo by Husniati Salma on Unsplash

我舊年一入職,我老細就叫我跟一個中二EAL學生。EAL即係English as an Additional Language,英語作為附加語言。EAL學生即係佢哋既母語唔係英文。以前係叫ESL, English as a Second Language,好似話因為對好多EAL學生英文分分鐘連佢哋既第二語言都唔係,佢哋可能係阿爸講法文阿媽講西班牙文,所以英國學校唔會再用ESL呢個term。

我呢個EAL學生成日上堂四周走,大叫,猛要先生應佢,為佐搶老師既注意力,佢會不停咁叫「sir sir sir」,搞到完全上唔到堂。

佢話自己最鐘意呢個數學老師萬Sir(化名),因為萬Sir支持曼聯,同無罰過佢留堂。(其實萬Sir有罰過佢留堂,只係佢唔記得。)

我用佐好多方法幫佢,經過半年,佢叫做可以坐定定少佐好多大叫同跟都指示做嘢。不過,我懷疑佢個問題唔止係英文,而佢應該仲有智力發展遲緩,或者佢數學障礙。

踏入中三,一開始佢個人定佐好多,因為我唔駛再用太多心機去幫佢集中精神,叫做開始有時間教下佢計數,佢數學測驗成績由零分去到三分去到五分,而最近一次竟然有九分(五十分滿分)。九分唔多,但係如果佢可以咁讀落去,會考可能都會攞到一兩分,以佢既能力,已經算唔錯。

見到佢有少少進展,我好有成功感。不過,最令我最有成功感既其實係當佢發現自己計到條數,計得啱,佢個真心滿足開心既樣。我今年仲每星期有一日同佢一對一補課。敝校有一科叫「獨立溫習(independent study)」,唔係俾啲學生獨立溫習,而係教啲學生點樣可以獨立溫習,所以啲堂係教佢哋溫書既方法,記憶既方法,例如用mindmap/flash card/brain dump之類。

但係我呢個仔係金魚記憶,基本上叫佢brain dump,佢個腦根本就無乜嘢可以dump。所以我已經半放棄佐跟個課程,而係變佐幫佢補數。

當然,如果個課程我覺得幫到佢,我都會試下教,就好似mindmap。我用佢自己做中心,寫晒我知到有關佢既嘢,例如佢係男仔,年級,住邊,一邊講一邊寫……

我:「咁你最鐘意科目係乜?」
仔:「無喎,無嘢鐘意」
我:「咁足球呢?」
仔:「係喎,我鐘意PE」(我寫低PE)
我:「咁我知你最鐘意既球隊係曼聯……」
仔:「係,我最憎紐卡素同利物浦。」
我:「咁你最鐘意既老師就係萬Sir。」
仔(刪去萬Sir):「唔係,Miss,你係我最鍾意嘅老師。」(No Miss, you are my favorite teacher.)

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA