【IT9@B4】資訊科技風險諮詢(上)

思然 oce
Oct 6, 2021

--

Photo by Markus Spiske on Unsplash

當年入Big 4做電腦審計,部門全名為「資訊科技風險諮詢」。雖然部門叫風險諮詢,但敝公司始終係審計公司,所以主打還是做審計,而風險諮詢服務當年只是正在發展。甚至連公司大部份同事也不知道我們這個部門的存在。

部門裏大部份同事都是在外國讀過BBA或master的資訊科技之類的科目,主修計算機科目(computer science/computer engineering之類)既同事,計埋我一隻手既手指已經數得晒。不過,諮詢服務既項目比較少,又比較小型,所以人手都叫足夠。同時,因為我係部門入面唯一一個啱啱畢業既人,最抵駛(時薪最低),所以長期爆鐘,頭兩個月都無機會了解風險諮詢其實係做乜嘢。

到第三個月,負責風險諮詢項目其中一個經理打俾我,話聽講我啲programming好勁……

做電腦審計其中一樣會做既嘢係對下個客啲程式有無計錯數,你可以用手計,但係有時複雜啲就要計好耐,例如計下借錢每個月還幾多息幾多本金咁。呢啲時候,我就會要寫程式去試客戶個系統有冇計錯數,而寫呢啲程式其實好簡單,對所有正常咁讀過計算機工程既人嚟講一定係卓卓有餘:基本上就只係需要稔清楚啲數係點計,然後就可以寫做程式。

但係對啲無讀過programming既同事黎講,本身寫program就已經唔易,於是我就變成佢哋心目中programming好勁既人。

好慚愧,其實我寫program唔叻,當年做FYP(Final year project),同我同組三位同學既programming都好勁,有一個仲係dean list兼後來讀埋PhD in Computer Science,佢哋依家全部都仲做緊同電腦直接有關既工作,而我係成組人入面最廢嗰個——我寫algorithm(即係稔啲步驟去解決問題)係 OK既,即係我可以稔到啲計算時間短啲既方法,又或者一啲簡單方法去解決一啲睇嚟好複雜既問題。但係揼 code係我既超級弱項,當年無google,好多時我又唔記得啲 syntax又成日搞佐啲 library又記錯 variable名……即係一邊寫 code一邊製造無數既 bugs。

加上當年電腦其實仲係好慢, debug同 compile都會花好多時間,所以,去到 FYP最後兩個月,我幾乎淨係寫英文:program documentation, poster, powerpoint, presentation既稿同final report。好正常,我寫 program要花佢哋一倍既時間有時仲要佢哋幫手搵 bug,而佢哋寫英文要花我一倍既時間之餘我仲要幫佢哋執返啲英文。

所以,去到最後,我其實係寫英文多過寫program好多,都有啲對唔住份FYP個A。

我即刻話自己唔係勁,只係識少少。經理問我識唔識寫C++(一種程式語言),我話「都算識既」。

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA