【IT9@B4】不要做自己討厭的人

思然 oce
Feb 15, 2021

--

當年在四大審計工作時,在我快要升Manager時,我一直在糾結要不要離開——其中一個原因是我沒法做一個自己討厭的人。

Photo by Annie Spratt on Unsplash

在四大工作,潛規則就是無限OT。嚴格來說,其實是ET,即食鐘(Eat time),因為是沒有超時補水的。不過因為大家都知OT即ET,所以我們也說OT便算了。

說起來,我算好彩,我沒有食過很多鐘,我通常可以實報實銷的。甚至乎我工作幾個月後我有還時可以「賺鐘」:因為我會寫script去處理部份工作,有時「正常」要一日(即八個鐘)的工作我可以一個鐘內做好。後來我寫既script甚至可以重用,於是我幾分鐘就搞掂,做working paper(你當係report)又係幾分鐘搞掂,所以慳好多時間。

第一次遇到這個情況,我應該係正式開佐工一個星期。senior(化名M)話個task好趕,得一日做,掉低舊年個file叫我自己跟住做就消失佐——佢話自己要去同個客開會,不過,以我後來同佢「合作」既經驗,佢應該係蛇王居多。你幻想下呢個係你正式返工既第二個客,「老細」就咁掉低個file叫你一日做完,我心稔:「乜你咁睇得起我啊……你肯定我做得到?」

好彩我出第一個job個senior算正常,知我讀電腦就叫我有時間可以研究下ACL(audit command language),之後有用。ACL係俾auditor用既script,無乜讀過電腦既人都用到,所以對於主修計算機工程既我嚟講,要上手其實非常簡單,睇一陣就明。睇啲舊file,仲發現啲同事係明明可以一兩行寫完既嘢寫佐幾十行。同埋明明有啲同事因為唔識用ACL,仲用緊其他好慢既方法去處理,所以好多時預算既時間其實係多過實際需要時間好多(如果係寫script做既話)。

M走鬼佐,我望住舊年個file,見到上手印晒啲file出黎手計啲數——明明可以寫script做,咁我就試下寫script。結果唔駛一個鐘就做完,仲喺電腦開始砌working paper,兩個鐘就搞掂晒啲嘢,於是百無聊頼既我就好無聊咁喺度執靚啲template既format。

M到差唔多食飯時返黎,話同我去食開job飯,食完先繼續做,完全無打算問我有冇問題。我話我已經做完,佢皺眉:「有乜可能咁快?你有冇真係計過條數?」佢啲語氣好似覺得我「放飛機」,即係無做話自己做佐。

我解釋俾佢聽我寫script做,仲俾佢睇我點做——於是佢就塞埋自己啲嘢俾我做埋。咁作為一個新仔,我就梗係唔知啲嘢應該係佢做,仲白痴OT幫佢做鬼晒。於是佢就勁book我嘞。

後來做一個project,遇啲個好既senior(化名A),我自動波諗住做埋佢嗰份。

A:「吓,呢啲我做架喎……嗱,你可以睇個budget,呢樣工作係charge緊senior rate…

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA