【IT9@B4】三個月學好會計(一)

思然 oce
May 28, 2020

--

Photo by Sharon McCutcheon on Unsplash

所有入Big 4既人,如果唔係主修會計,都要上一個「三個月學好會計」既超密集會計課程。讀完三個月,就等同拎佐一個會計既postgraduate certificate,亦即係拎到考會計師牌(CPA)既資格。留意,只係拎到去考既資格,而唔係會計師牌。

作為IT9,工作上根本唔需要CPA,雖然考埋對自己將來搵工有so (jetso個so)——首先,公司提供有薪study leave 40日;而且,如果你合格,考試費都會俾返你。所以,其實係用公司錢考多個牌傍身。不過因為種種原因,我最後都無考,之後有機會再分享。

至於點解我唔駛CPA公司都俾錢我讀呢個「三個月學好會計」課程呢?我估有四個可能性:

1)公司覺得無論邊個部門,識少少會計總有佢既用處;

2)公司係by default要所有唔係主修會計既新人去上呢個course;

3)公司開頭其實無plan放我去嗰個唔駛CPA都得既部門;

4)令你三年之內唔可以離開公司(因為三年內走要pro rata咁嘔返個course嗰廿幾萬)。

咁到底係邊個原因呢,我就真係唔知嘞。不過因為工作上其實真係無乜用過呢個course學既,所以十幾年前三個月讀佐同讀到啲乜嘢,我又點會記得吖。唯有搵張Transcript出嚟參考吓……

人生中目前為止唯一一張有D既transcript……嗰個PK教授。

嘩,乜原來我讀佐九科架!?咦,D佐一科?仲要係auditing framework…

然後,啲恐佈回憶開始湧出嚟。

開學前,收到書單同課程時間表,見到要讀九科!咁咪即係一個月讀三科!?睇下個時間表,一科連續上六日,最尾一日考試,重覆九次。

第一科係Fundamental Accounting。

開學第一日,入到課室,我淨係識一個之前副修人文學時認識既同學,其他人全部都唔識。

教授介紹完自己,就話:「下畫測驗。」

全班雖然大部份人都素未謀面,但係大家都好有默契 — — 面面相歔後即刻起鬨。

教授話喺網上課室有course outline,寫明下畫測驗。

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA