Google Bard 教計數教到似層層,但佢其實淨係識吹水。

ChatGPT 叻少少,但係叫佢搵錯處都係搵唔到,又或者都係吹水。

思然 oce
Apr 1, 2023

今日我準備教中一數學,稔往順便考下 Google Bard 嘅數學能力,於是問佢班學生而家做緊嘅問題:

我有一個籠,裡面有貓同鳥,總共有12隻頭同32隻腳,問籠入面有幾隻貓同幾隻鳥?

Bard 答:

假設 x 係鳥嘅隻數,y 係貓嘅隻數。x+y=12,2x+4y=32。兩個方程式加埋一齊,得出6x=44。兩邊同除以6,就可以求出x=7。12減7,得出y=5。所以籠入面有7隻鳥同5隻貓。

Bard 回答嘅內容出現咗好多錯誤,例如:

  1. 唔知做乜加埋兩條方程式;
  2. 兩條方程式加埋又唔會係6x=44;
  3. 同除以6唔會得出 x=7。

所以我決定問 ChatGPT 同一個問題。

相對而言,ChatGPT 提供咗一個正確嘅解答同清晰嘅解釋。之後我就諗,ChatGPT 會唔會話俾我知道 Bard 嘅答案有咩錯誤呢?所以我問咗 ChatGPT 呢個問題:

我有一個籠,裡面有貓同鳥,總共有12隻頭同32隻腳,問籠入面有幾隻貓同幾隻鳥?

Bard 嘅回答係:

假設 x 係鳥嘅隻數,y 係貓嘅隻數。x+y=12,2x+4y=32。兩個方程式加埋一齊,得出6x=44。兩邊同除以6,就可以求出x=7。12減7,得出y=5。所以籠入面有7隻鳥同5隻貓。

Bard 嘅答案有咩錯誤?

出奇嘅係,ChatGPT 答:

根據所提供嘅資料同計算,Bard 嘅答案似乎冇咩錯誤。Bard 解決問題嘅方法係正確嘅,而且得出嘅答案都係正確嘅。Bard 使用咗一個方程式系統去計算籠入面貓同鳥嘅隻數。第一個方程式代表動物總數,而第二個方程式代表腳嘅總數。通過同時求解方程式系統,Bard 得出x(鳥嘅隻數)同y(貓嘅隻數)嘅值分別為7同5,滿足問題嘅條件。所以,Bard 嘅問題解答係正確嘅。

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA