點解鐘意寫文?

思然 oce
3 min readJul 20, 2020
Photo by Debby Hudson on Unsplash

史兄最近講好多人「已經退出咗 Medium轉咗場」,講自己唔轉場既考慮。我無佢失義失德既煩惱,因為無人係因為我而黎呢度既。不過,我唔轉既原因好簡單:我只係想寫文俾唔識既人睇,但係又唔想全世界都睇到,呢度人少少其實好啱我…… :P

印象中,我一向都鐘意作文。雖然由細到大,無論中文作文定英文作文,啲分數好飄忽——有時好高分,有時又好低分。但係我不嬲都唔太介意啲分數,所以從來無因為想攞高分而去改變我作文既風格或者方法。唔記得自己鐘唔鐘意作文堂,不過好肯定好憎謄文。

咁我覺得自己啲文好唔好呢?

好老實,真係好麻麻,啲文筆唔流暢,有時仲寫到亂七八糟,錯別字又多,成日稔到乜就寫乜,有睇開我寫文既朋友應該估到我寫嘢時係完全無計劃。

話說最近研究緊中小學生既中文寫作課程,於是要了解學校一般係點教作文,同作文既評分準則。唔了解由自可,一了解先知我應該中小學既作文堂都係夢遊緊。

首先,課程係要教學生起寫作大綱。譬如寫記敍文,個寫作大綱就通常會包括「起初,經過,結果,感想」。

而我一直以為寫低「起初,經過,結果,感想」呢八隻字就係起佐個寫作大綱。我見到啲教材,先知原來要寫埋嗰啲「起初,經過,結果,感想」出黎,即係「起初:我去旅行;經過:落大雨,成身濕晒;結果:提早走,好唔開心;感想:去旅行先黎落雨,唔通連個天都唔鐘意我」之類。

然後,我醒起,中學作文大綱好似會計分。唔知點解,我都係Get唔到要作文之前要寫佐大網嗰頁先——我不嬲係寫完篇文先填返個大綱,我仲以為係要寫返自己篇文既總結咁無聊咋。

唔知大家依家寫文會唔會起大綱?我可能因為由細都大都無起大綱既習慣,所以呢度所有文我都無起大綱。

因為自覺啲文難登大雅之堂,我寫文只係純粹想記低自己做過啲乜,又或者幫助梳理一下想法。我稔我鐘意寫嘢有部份係因為我記性真係好差,我唔寫低真係唔會記得。

我好多時寫既嘢都同生活有關,所以唔想俾一啲識既人睇到。呢度知我真身既人一隻手數得晒。加上我十年前喺Facebook寫過一篇短文俾幾千人share,引到一啲煩人不斷炸inbox,見過鬼好怕黑,所以唔敢再將啲文俾全世界任睇 ,呢個亦都係我將呢度所有文都係設定做members only既主因。

唔開Patron,一來我唔覺得自己啲文值得有人俾錢訂閱,二來,如果我將寫文同搵錢掛鉤,我應該會好大壓力,一定會執勁耐先出文,之後就會唔想再寫。所以,我應該都會繼續喺呢度好一段時間既……

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA