防人之心不可無?

思然 oce
3 min readMar 23, 2019
Photo by Bernard Hermant on Unsplash

在星巴克和中學生補習,一位伯伯急躁地走過來,無視我的學生,大聲地向著我叫喊。他說的好像是普通話,但我完全聽不懂他說甚麼。

我搖搖頭,示意我不知道他在說甚麼。他卻忽然把一張內地的證件遞向我,一邊指著上面的照片,一邊向著我講一大堆話,我只好用唔啱音既普通話說:「我完全聽不懂,你說慢點可以嗎?」

伯伯續繼超級大聲地向著我叫喊,而且還在手舞足蹈,有點像情緒失控。見到情緒失控的小孩我知道大概可以怎樣處理,但是情緒失控的阿怕我則無從入手。伯伯一臉焦急,我雖然想幫他,不過也有點驚,怕他會打人。

學生有親戚是內地人,每年都回鄉幾遍,我大聲問她:「你聽唔聽得明佢講乜啊?」

學生:「明啊,佢……」我聽不到學生說甚麼。

伯伯忽然一手搶了學生拿著的筆,想在她的功課上寫字。

學生連忙制止,用純正普通話說:「你想我們怎樣幫你?」

伯伯見到學生懂普通話,用更高速的普通話大聲叫喊。我聽起來,他就好像在喝罵我的學生,不過,由於學生會重覆他說的話,我大概明白他和同行的朋友走散了,他又沒有房咭等等……

他在擾攘了數分鐘,明明附近都有頗多顧客,伯伯又不去問其他人……

學生跟我說:「佢話想我哋幫佢廣播搵返啲朋友。」

我:「呢度附近好似都無廣播喎……」

因為伯伯超級大聲兼大動作,我們兩個都不知如何是好。我的學生不斷跟他說我們不知道那裏可以廣播,也不知服務台在那裏。我正想叫學生叫伯伯去問星巴克職員時,有位青年走過來,問他有沒有朋友的電話,伯伯說他只有內地的號碼聯絡不上,後來青年跟他說怎樣去服務台,說了好一回,伯伯才離去。

我問學生:「他係咪講緊普通話啊?」

學生:「係啊,不過好重口音,有啲難聽。佢咁我好驚啊。」

我:「都係啊,一個人真係會驚,下次快啲叫佢搵職員幫手啦。」

學生:「唔係啊,我驚佢其實係想呃我哋啊,又或者會噴啲氣整暈我哋啊。大陸啲親戚係咁講架……」

我:「唔,我稔唔會掛,佢真係好緊張喎,咁會嚇走人多過呃到人掛……同埋佢啲普通話咁難明,要呃人都講啲香港人會聽得明既普通話?香港應該安全啲掛,周圍咁多人……」

學生:「咁又係,不過如果返大陸都係小心啲好。」

我:「係喎,佢做乜猛塞自己張証俾我啊?」

學生大笑:「嗰張証係佢朋友架,佢話佢朋友啲証件全部都喺佢度……一睇就知張証唔係佢架,個樣完全唔同喎……」

補完習後,伯伯離開佐三十分鐘,學生問:「都仲未聽到廣播,唔知伯伯搵到啲朋友未呢?」

我:「係喎,我都唔記得佐添,希望佢搵到啦。」

學生:「可能佢去搵服務台嗰時撞到佢啲朋友啦。」

我唯有希望係咁,而唔係伯伯其實真係想呃人啦。

更希望香港唔會有一日連幫一個傍惶無助既老人家都要小心翼翼……

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA