若要人不知 唔好當人低B — 有關抄功課

思然 oce
Sep 1, 2021

--

王心其「最近」文章提起抄功課,我先醒起三年前寫拖功課篇文提過會寫抄功課……

(呃,咁你仲好意思話人拖功課,我呢啲咪係五百步笑五十步囉。)

(然後,其實我寫寫下又再拖,所以已經唔係「最近」了。)

Photo by Brett Jordan on Unsplash

抄功課對中學生黎講應該係好少事。中學時代,我雖然無抄過功課,但係都有借過功課俾人抄。不過,我中學同學抄功課既方法去到大學都唔會出事既,因為大家都會堅守以下的原則:

  1. 集百家之大成——每題都抄唔同同學,務求無咁易俾老師捉到;
  2. 所謂抄都係參考,甚少會唔用腦直接搬字過紙。同學抄既時候見到你做錯會話返俾你聽。(高考有啲功課係計入高考分架好似,所以大家都好認真做。同埋做lab啲數據好難一模一樣,所以一定唔可以照抄。)

就算係中學時代既我,都知道抄功課唔可以「搬字過紙」咁直接抄。當然,中學又未有電腦所以都無得copy and paste就算,咁既然要手抄,順便改下啲句子都好make senses。

所以,到我喺大學教第一次教書,係教統計學入門既,見到有人抄功課真係完全唔用腦咁抄,我就會覺得好匪而所思。統計學入門係計數為主,大部份人都係手寫功課,同學們梗係以為take唔同tutorial就無人會發現,但係佢哋無留意其實tutor係同一個人,即係我。而佢哋錯埋啲一模一樣既白痴嘢,白痴程度好似係3X3之後變佐做33,仲要唔止一條係咁,我兩份卷中間改佐二十幾份功課都仲記得。之後一對,所有嘢都一模一樣。個sources本身一路都唔算高分,好心你要抄都搵個高分啲既抄好無?

不過因為只係一份5%既功課,所以老細叫我捉佢哋俾個warning同零分算數,唔想煩。

跟正式程序有幾煩?超級煩:

  1. 向負責呢科既教授報告
  2. 約見學生,如果抄文獻就約一個,如果抄人哋既功課就要約晒,如果係group project都係要約晒成組。
  3. 再向教授,部門,系甚至大學報告。
  4. 有啲學生又唔順氣之後會投訴你,做course evaluation全部俾最低分。

黑仔既我,教每一科都會有人抄功課。抄功課,大學叫plagiarism。中文叫「剽竊」。

「竊書不能算偷……竊書!……讀書人的事,能算偷麼?」( 魯迅,1923)

以下係牛津大學既定義:

Plagiarism is presenting someone else’s work or ideas as your own, with or without their consent, by incorporating it…

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA