有少少慘:「贏在起跑線」

思然 oce
3 min readMar 18, 2018
“Numbers along the starting line on a running track” by Kolleen Gladden on Unsplash

最近,幾次見到活潑的鈴鈴(假名)都覺得她好似有啲失落。

今日,見到她同同學傾計,明明笑得好燦爛,但忽然間好似唔開心咁樣。
鈴鈴咁啱見到我:「謝老師,帶我去玩吖!」(我帶小朋友去做TASK係說「去玩」的。)
我:「好啊。」

拖住鈴鈴去玩,鈴鈴跟我說:「我講個消息俾你聽吖⋯不過呢,係壞消息⋯⋯XX小學唔收我啊⋯⋯」
我:「哦⋯⋯咁你報佐幾多間小學啊?」
鈴鈴憂心忡忡:「仲有兩間,仲等緊消息啊,不過可能都係唔收我架啦⋯⋯」
我:「唔緊要啦,一定有得讀小學既。」
鈴鈴:「可能無得讀㗎,如果無得讀就慘啦⋯⋯」

你幾時開始識擔心無學校收你讀書?我去到會考放榜先第一次驚。依家啲小朋友真係「贏在起跑線」。

同細路仔做測試,越黎越多細路見到唔識既題目連試吓都不肯。試過有個女仔一個測試,做啱會顯示笑面 :) ,做錯會顯示喊臉 ;__;,因為測試通常都係測到個細路唔識先會停,去到後面嘅部份好難,她完全不肯做,其實淨係二揀一,我用盡方法叫她隨便揀一個,她幾乎喊咁講:「我真係揀唔到……」

為佐唔錯,寧願唔試。越嚟越多小朋友唔肯講唔識/唔知,覺得唔識同做錯嘢好大問題。

軒軒(假名)係個牙尖咀利既小朋友,雖然有時講嘢串串貢,但係其實心哋善良,成日都會幫其他小朋友。

有一日軒軒走嚟同我講:「謝老師,我星期六激嬲佐爸爸媽媽啊!但係係佢哋激嬲我先㗎!」
我:「佢哋做乜嘢激嬲你啊?」
軒軒苦惱:「佢哋呢排成日都帶我去interview!!個個人問嚟問去都係嗰啲嘢,又普通話又英文!好悶好無聊!咁我未唔理佢哋唔答囉!」之後托住個腮好唔開心咁:「我唔想去interview啊,我同佢哋講佢哋又唔理我!」

我:「咁你interview佐幾多間小學啊?」
軒軒:「好多,我好耐無去過學琴嘞!我零願學琴都唔想再interview啦!」(佢之前同我講過唔鐘意彈琴。)

其實好多小朋友都同我講過唔想成日interview,不過軒軒講得最入心,我憕佢慘。好想叫啲家長試下每個weekend明明終於可以休息走去見吓工感受吓細路仔既痛苦。

小奇係希希個細佬,希希升佐小學之後我好耐都無見過佢,見到小奇,我問:「你哥哥希希返小學開唔開心啊?」
小奇:「我唔知佢開唔開心啊,但係我唔開心啊!」
我:「點解唔開心啊?」
小奇:「我返到屋企佢做緊功課,我做完功課佢都仲做緊功課,我沖完澡佢又要溫書,到我要瞓教佢都仲溫緊書,我好耐無同過佢玩啦 :( 」
我:「點解要溫咁耐書同做咁耐功課㗎?」
小奇:「媽咪話因為佢默書攞唔到一百分啊!」

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA