俾老細擺上枱:捉抄功課(下集)

思然 oce
Oct 25, 2021

--

Photo by Pankaj Patel on Unsplash

上集:若要人不知 唔好當人低B — 有關抄功課

上次講爆喊既學生,佢最後並無自尋短見:我喺Final見到佢,佢考得都唔錯。雖然佢零分佐一份功課,最後佢都有B+既。

我唔肯定佢最後有無得攞奬學金,但我好肯定佢E我同我老細E到好低分——全部area都俾0分,啲comment仲要勁harsh。點解我知?因為我上堂教得都唔算差,學生大部份都俾接近滿分我,無啦啦得一條友全部0,咁唔係佢仲有邊個先?

(E:即係做Course evaluation,但係你無乜幾何會聽到local講Course evaluation,通常都就咁叫E,有陣時會叫Course E)

所以,捉抄功課我哋除佐做多佐嘢之外,仲要硬食俾人E爆既代價,好慘。亦都係因為咁,有啲人係隻眼開隻眼閉唔捉既。

咁點解我哋都仲要捉呢?其實都係為學生好,唔係佢以為無後果去到寫thesis出paper先俾人捉就返唔到轉頭架啦。如果只係一份功課,我哋好少會去到紀律委員會既層面既。如果一上到紀律委員會,咁個結果就會落transcript,一世架,個學生應該會無機會報graduate school。

(以前紀律委員會主要係處理抄功課啊,出貓啊,假醫生紙之類既問題,依家?真係免得過都唔想搵佢哋。)

講返另一單「傳奇」抄功課事件。今次呢科係我真正既老細教既:即係佢除佐係教我做tutor嗰科之外,佢仲係我讀博士既導師……跟真正既老細壓力就自然更大。

嗰科去到學期未收功課時,我見到turnitin(大學用黎查有無抄功課既系統)有個學生份功課係99%抄其他嘢。咁我睇下乜料啦,原來佢同舊年既一份功課一模一樣,除佐自己個名。

係,佢連UID都同舊年嗰份功課一模一樣,即係佢求其到搵佐份source之後淨係改佐自己個名就算數!

呢啲咁明顯既抄功課case,證據確鑿,咁通常就唔駛我哋跟,直接交俾負責嗰科既同事同學生講就算數,因為正常既學生都知無討價還價既空間架啦。同埋,我老細係大學高層,所以正常既學生喺呢個情況都唔會想搵佢,費事有乜壞印象。有啲學生想唔認,我哋係會溫馨提示:「你一科功課零分,好過俾佢認得你抄功課啊……」咁通常學生就唔會糾纏落去.

點知,有一日我收到負責嗰科既同事留言(因為我同緊小朋友收Data,係唔會開電話既):「喂,你嗰班有未有個學生99%抄功課既,我同佢傾完,佢竟然直接寫email俾你老細話自己只係唔小心交錯佐喎,話我唔信佢唔小心啊,你知你老細架啦,佢話要約個學生傾下,仲話要搵埋你喎。嗱我通知你一聲等你收到佢電話唔好嚇親。」

呢個同事真心好人,太了解博士生喺來電顯示見到老細電話真係會心都離一離架。

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA