令人頭痛的名字

思然 oce
3 min readJun 10, 2018
Photo by chuttersnap on Unsplash

繼續講姓名。今次唔係改壞名,而係有兩種字出現喺個名會較難認。第一種係依家已經好少用既字,第二種個字都叫常用,但通常唔會單獨出現,大家平時認開都係以詞語形式去記,所以要多啲時間先可以load到個讀音。例如,你見到「鴛」字,你可能會先稔「鴛鴦」,再讀「冤」。

於是,做畢業禮司儀,其中一個大工程係我要將所有唔常見既字放返個常見既音入去,以免唔小心load錯。以下係常見陷阱:

延 VS 廷; 桓 VS 恒;鋺 VS 婉;杺 VS 沁;楓 VS 嵐;婧 VS 靖

全部改返用然/停;緩/恆;冤/丸;心/滲;風/男;靜/靜

妤 VS 好;浩 VS 活;旻 VS 昱

呢個係字形問題,你試下font size 10 標階體,真係好易睇錯。

旻 昱 昊 昦 暠

你知唔知點讀?文,郁,郁,浩,浩,浩。我喺去小學同幼稚園收data之前,從來無見過呢啲字 — 我哋嗰個年代好似唔多見用呢幾個字做名,但係呢幾年好似越嚟越多小朋友用⋯⋯

講開昊,一定要提下號字既朋友

包括有:灝 顥 皞 澔 皜 皓 浩 悎 鎬 淏 昊 昦 暠

而郁字就有唔少古怪既朋友:彧 頊 昱 煜

彧,我第一次見既時候,仲以為係或字,不過自己眼花。
頊昱,仲有煜,都係讀郁;但係煜又可以讀入,所以要問返老師其實家長想點讀。
不過,郁字都有啲正常啲既朋友:旭,毓。

不過昊同昱,都唔夠㬢字多朋友

希 唏 晞 睎 稀 桸 琋 郗 熙 熹 禧 僖 曦 爔 羲⋯⋯你去幼稚園叫「熙熙」,實有幾個細路應你。呢幾年真係好多熙,我甚至相信係中文名字之首。(對應既英文名就係Heilay同Hayden,講起den,真係有好多男仔叫-den,唔係我哋個年代好興既Gordon喎,係Aiden, Brayden, Claydeon, Crayden, Hayden, Jayden, Kayden…)

號,旭,熙呢三種名,我成日懷疑啲家長係稔佐個音,之後去粵語審音配詞字庫搵個少人用啲既字,所以先出現咁多版本。

以上只係常見陷阱,有好多唔常見既都無寫出嚟。為佐唔好讀錯啲小朋友名,我用成個鐘先搞掂晒嗰六百個名⋯⋯特別鳴謝粵語審音配詞字庫

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA