中學生齊打交

思然 oce
Jan 24, 2023

--

Photo by Mateusz Wacławek on Unsplash

我間學校位於一個唔係太安全既地區:除佐最近有一單一家幾口俾人入屋殺死晒之外,每年都有幾個老師俾人搶嘢,間唔中校長都會電郵全校職員話收到警察指示,叫大家留意有無「可疑人物」喺附近徘徊,因為啲仔或者啲仔既家長可能喺出面得罪人等等。所以,太夜離開學校真係會有少少驚。依家四點個天就黑晒,所以成日放學都係急急腳咁走好驚俾人搶嘢。

(講開可疑人物,我其實好想知到底點先叫可疑人物,學校可唔可以提供少少培訓呢?)

除過校外有人搶嘢有可疑人物有少少危險,返佐一年工,我都間唔中都聽到學生既暴力事件。好似最近聖誕假之前,有個學生發脾氣瘋狂踢學校正門既強化玻璃門,連門都踢到爆佐仲要報警因為學校老師都搞唔掂,而我當時喺一樓,只係聽到「呯呯聲」同見到一啲男體育老師衝落下面幫手。聽聞要家長賠返幾千鎊整返度門,不過度門到依家都未整返好,唔知係學校無錢定家長唔肯貼錢。

我亦都有聽過有中二情緒有問題既女學生帶刀返學想隊同學報復,好彩有老師係佢行動前見到佢有少少可疑所以搜佢身。不過呢啲咁危險既事一年都應該係得幾次掛。

而我最常聽到既都係打交,包括隻揪同圍毆。

喺我咁短既教學生涯,聽過最誇張嗰次係三個女仔:兩個中六女仔喺馬路邊圍住一個中七女仔打,打到出馬路,拳拳到肉同趕扯頭髮,基本係上喺兩個中六女仔(手禁)住個中七女仔黎打,個中七女仔根本無得還手;佢哋旁邊仲不停有車經過,超級危險。旁邊仲有啲學生喺度叫。

放心,我唔在場,我知只係因為呢單嘢俾人拍佐片放上tiktok,校長喺教職員早會播片,所以我咁有印象。據聞係其中一個中六女仔,話個中七女仔搶佐佢男朋友,於是搵埋佢個bestie一齊去講數,結果講唔掂數打交收場。

斷估唔到年廿九,第一次親眼見到打交,仲焗住要幫手制止。

當時係第三堂轉第四堂,我哋轉堂時間只有五分鐘,通常大家都會直接趕去下一個課室。不過,嗰日實在太凍,我走佐落教員室裝熱水,然後急步行返上一樓,因為已經差唔多轉完堂,要開始上堂,所以樓梯基本上係無人。

我開始聽到越黎越大聲既「呯」「呯」聲。

一轉角,就見到兩個人扭作一團,喺到打交。望真啲,喺兩個男仔,佢哋唔係玩玩下嗰種打交(我成日都見到啲玩玩下既推黎推去),而係堅揼同扯頭髮咁——其中一個學生係梳好似馬勒當拿咁既頭,所以好好扯。

我真係呆佐……

因為我咁大個人都無試過喺現場見人打交啊……

馬勒當拿頭男仔高我成個頭,佢流緊鼻血,俾一個同我差唔多高既男仔迫埋樓梯既牆角狂打。佢哋拳拳到肉,仲好似起埋腳。

我講好似,係因為我真係嚇呆佐,我其實都唔太肯定佢哋有無起腳。當時,我完全唔知可以做乜,佢哋真係打得好狠,好似動物咁。唔好話出手阻止,我根本唔敢企埋去,正所謂拳腳無眼,俾佢哋打中都小事,我個位…

--

--

思然 oce

PhD | Research Psychologist | Psychometrician | Computer Science Teacher | IT Auditor/Consultant | ex-CISA/CISSP | Top Writer in Humor | Work in HK, UK, USA